fredag den 25. april 2014

Så er vi ved at være klar........

25. april 2014

Vi fik masten på d. 21 april med hjælp af Torben og Carsten.
I samme ombæring ordnede vi lige Carstens mast.

Nu er det d. 25. Kl. Er 09.30 og solen bager ned i cockpittet. Dejligt.

Jeg har brugt nogle dage (og nætter) i båden. Det er lidt koldt om morgenen, men helt ok.
Jeg har fået afprøvet nogle forskellige ting. Vi får brugt vores ovn alt for lidt. Det skal der laves om på!
Vi har købt et større antal engangsbageforme i Netto.
Så nu har jeg bagt det første brød i ovnen!
Synd Hanne var på arbejde så hun ikke kunne smage....

Man tager en halv brødblanding, tilsætter 3,5 dl vand og 1/4 pk. gær.
Blander skidtet sammen og sætter det på køl i mindst 6 timer. Derefter op i en smurt form og 30 min. i ovnen.
Det var ret vellykket, så nu kommer jeg nok til at bage en del morgenbrød til Hanne fremover.

Dagene er gået med en masse nusseting. Startbatteriet er skiftet, så nu kan vi også starte!
Jeg har købt nogle påspændingsdimser til Go Pro kameraet, så det er der også blevet leget med.

Kameraet var også en tur i vandet for første gang. Lidt skræmmende, men det gik fint.
Fik lidt undervandsoptaagelser, men der var vildt dårlig sigt dernede.
Fint dæk! Kameraet er fastspændt på forpulpitten.

Her er opvasken klaret og kaffevandet sat over.

Her til morgen kl. 07.30 fik jeg storsejlet sat på, så nu kan vi snart komme afsted.

Hanne er færdig med at arbejde lørdag morgen, så vi smutter nok lige på en lille tur op ad formiddagen. Planen er, at smutte en tur til dejlige Juelsminde.
Forhåbentligt skal Carina og Isabella med.
Hun ved det ikke endnu den lille, men hun bliver en stor sejler.

Jeg håber der bliver mange hyggeture med Bella. Nå ja, hendes mor må da også gerne komme med :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar